Gäller för: Läsåret 2016/17
Beslutad av: Utbildningsnämnd E
Beslutsdatum: 2016-04-04
Valfri för: C4-da, D4-bg, F4
Undervisningsspråk: Kursen ges på svenska
Studenten skall tillägna sig en översikt av området Virtual Reality, inte bara från en teknisk synvinkel, utan även utifrån det komplexa samspelet mellan människans perceptuella system och teknologin.
Kunskap och förståelse
För godkänd kurs skall studenten
Färdighet och förmåga
För godkänd kurs skall studenten
Värderingsförmåga och förhållningssätt
För godkänd kurs skall studenten
Vid kursens slut, kommer deltagaren att kunna designa och utföra Virtual Realitybaserade projekt, inte bara från teknisk synpunkt, utan även med full förståelse för det komplexa samspelet mellan människans perceptuella system och teknologin.
Kursen kommer att bestå av tre huvudaktiviteter: föreläsningar, workshops, och projektarbete.
Projektet ska vara ett omfattande arbete och ska följa ett av tre teman:
Deltagarna förväntas att presentera sitt arbete med en affisch eller online-material, och ge en muntlig presentation om arbetet. Projektet kan göras enskilt, eller upp till 3 medlemmar.
Betygsskala: TH
Prestationsbedömning: För slutbetyg krävs: godkänd tentamen, godkänt projektarbete samt fullgjorda obligatoriska moment. För slutbetyg sammanräknas resultaten från tentamen och projektarbete.
Delmoment
Kod: 0108. Benämning: Virtual Reality i teori och praktik.
Antal högskolepoäng: 7,5. Betygsskala: TH.
Kod: 0208. Benämning: Projektarbete.
Antal högskolepoäng: 0. Betygsskala: UG.
Begränsat antal platser: 30
Urvalskriterier: Antal poäng som återstår till civilingenjörsexamen.
Kursansvarig: Forskarassistent Joakim Eriksson, Joakim.Eriksson@design.lth.se
Hemsida: http://www.eat.lth.se